Om alla problem vore dom.


Jag och Alvar drog till Lissabon för att hälsa på pappa, storasyster och lillebror, äta fisk och dricka vin.


Joana hade just kommit hem från Paris och hade med sig Marilyn-choklad.


Hos pappa kan man äta god mat.


Och ibland träffa på Evilyn, som är mamma till min halvbror.


Pappa är jävligt lik morfar ibland. Det är roligt. Dom fyller år på samma dag också.


Alvar är nog mest lik sig själv. Men hur bra är inte det? :D


Lissabon är en fin stad. Där finns gula spårvagnar.


Rosa trafkiljus.


Ägiga butiker.


Mycket street art.


Och hus som är helt täckta med kakel.


Där finns också fina män som sover på jobbet.


Och fina män som äter middag på Super Mario när dom jobbat färdigt.


Vi drack kaffe.


Chillade vid floden.


Och åkte bil upp och ner för kullar.


Vi hängde på pappas kontor.


Undrade varför vårat kontor inte ser ut såhär. :D


Och fastnade framför Street View i Google Earth tills vi var alldeles försenade.


Sen gick vi och firade Zé, som fyllde år. Lillebror var där. Och var glad.


Och storasyster. Efter middagen gick vi till en bar, och sen till en annan.


Morgonen efter var vi aströtta och stannade hemma nästan hela dagen.


På kvällen drog vi hem till Joana och jag hittade fotografier på snygga släktingar.


Vi chillade och drack vin.


Och Champagne ville också vara med.


Att komma in i min systers lägenhet är lite som att komma hem till självaste Amelie.


Där finns en ateljé som man vill bo i.


Ett kök som ser ut som en saga.


Och ytterligare sex rum som alla är minst lika fantastiska.


Jag hittade gamla bilder på pappa när han var ung.


Och nygift.


Och på Joana.


På morgonen bläddrade jag igenom en stor hög av hennes tavlor. Och fick med mig två hem.


Medan Alvar packade hittade jag en fin hund. :D


Men Champagne tyckte att hon var finare.


Egentligen var Joana finast av alla. Avstånd är sorgliga, men världen är liten. Så vi ses snart igen, ok?

Kommentarer
Postat av: Fille

Oj va fina de är allihopa!

=)

2009-05-25 @ 05:10:48
Postat av: Fikan

jag säger bara WOW

vilken resa. vilka ögonblick. vad vackert!

kul att få se familj!=)

2009-05-25 @ 11:29:11
Postat av: iLEZ

2009-05-25 @ 12:56:50
Postat av: iLEZ

Jag var så till mig att jag tryckte på enter innan jag skrivit något. Fina bilder på otroligt vackra människor.

2009-05-25 @ 12:57:55
URL: http://trastfolk.blogspot.com
Postat av: Emilia

Jag tycker om din blogg så himla mycket!

2009-05-25 @ 15:50:53
Postat av: Stephanie

Jonas, Jonas, Jonas!

Underbart vackra och känslostarka bilder. Jag gillade dem skarpt! Bortsätt från din kompositionsteknik och ditt uttryck sätt så verkar du haft en fin och minnesvärd resa. Bilden på din pappa som nygift var jättevacker, ni liknar varandra väldigt mycket.



Hoppas du mår bra. Slå mig en pling nästa vecka så tar vi och lunchar!



Och. Massa cred till denna välutformade blogg!

2009-05-28 @ 14:08:31
Postat av: Tovex

men shitfifan vilka helt igenom grymma bilder. du äger!

2009-05-28 @ 22:36:23
Postat av: Storkusin

Oj! När jag såg den första bilden trodde jag först att det var farfar(/morfar). Men det var det ju inte. Men de är väldigt lika varandra!



Det är alltså sant att kvinnor väljer män som liknar sina fäder.

2009-05-29 @ 13:22:55
Postat av: joana

klart vi ses snart!!Jonas Salvador!!!

ett namn att bara!!joana

2009-11-13 @ 03:42:43
Postat av: Lota E

Hej Jonas! Vilka fina bilder, särskilt underbart att se Joana. Så vacker. Jag träffade dig i Lund när du var liten med din mamma hos Fernando. Hälsade på i Lissabon i slutet av 90-talet, bodde hos Joana. Tog många foton och åkte och badade i Estoril....Hälsa Joana och Fernando. Hälsningar Lota E

2014-11-22 @ 08:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback