Dom här ser likadana ut.


Blev hembjuden till Sofia på muffins och uppvisning av ny soffa. Trots att den utsatta tiden kom aldeles väldigt mycket fortare än Sofia tänkt sig, hann nästan alla pinsamheter bli bortstädade. Observera söt vaxduk på köksbordet.


Jag har värsta fetishen för spisar från den tiden då vreden och metallstycket bakom dom var svarta istället för vita. Sjukt snyggt. Jag kanske borde måla min.


Soffan. Tvåhundra kronor på Myrorna. Ja, jag är avundjuk.


"Dom här ser likadana ut. Dom tar vi." Sofia väljer skor med omsorg.


Vi satte oss på en filt i trädgården och jag åt så mycket muffins och drack så mycket kaffe jag hann, innan jag var tvungen att springa och hämta nycklarna till nya lägenheten. Som kostade 910k 188kr. Jag fick 12kr i växel tillbaka. Humorn alltså.


Sen gick jag hem och kokade nästan tio liter soppa till inflyttnings/födelsedagsmiddagen i morgon kväll. Hoppas verkligen att det räcker.

Kommentarer
Postat av: johanna evida

jag har en vinröd 40-talssoffa med tillhörande fåtölj du kan få i inflyttningspresent (mot avhämtning)!1 Väger ett ton, är fin! :D

2008-07-01 @ 00:21:21
URL: http://johannaevida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback