Almost done.


Eftersom det har tjatats på mig ett tag, och eftersom jag faktiskt nästan är färdig nu, är det hög tid för lite bildbevis på vad som sedan någon gång inatt fått smeknamnet bubbelgumsköket. Egentligen är det ljusblått/turkost, men det syns knappt när det är kväll. Så här ser det ut från hallen iaf. Högst upp den rosa spetslampan som finns lite överallt nu, under den en hylla med lite gamla plåtburkar, havregryn till frukost dom dagar man glömt köpa bröd, och inte minst den vinkande katten. På väggen hänger tavlan jag och Cleo gjorde av pinup-kalendern.


Stenväggen, som jag inte orkade riva ner och ersätta med kakel, målade jag vit. Inte hundra kanske, men bra mycket bättre än innan iaf. Sjösten alltså. Nästa place ska fan ha riktigt jävla kakel.


På plåtskåpet står rådjuret i porslin jag kidnappade från mormors lägenhet. I fönstret ut mot vardagsrummet har jag hängt några tesilar och under dom står ank-öppnaren och betjänings-klockan jag fått av Ylva. Under det står det gamla grön-vita skåpet jag stal av mamma. Hylla ett är te, hylla två är kaffe. Kom och fika.


Jag har tre stycken sådana här friskluftsintag i lägenheten. Dom är bra för att dom är fina, och dom suger för att dom i princip är ett hål i väggen rätt ut i Antarktis, när det är -20 grader ute, som det var ett tag. Jag whinar nu, men jag gillar dom.

Kommentarer
Postat av: MAX

FETT

2009-01-15 @ 01:43:57
Postat av: iLEZ

Exakt såna "friskluftsintag" har jag i murstocken i huset också.

2009-01-15 @ 08:22:19
URL: http://trastfolk.blogspot.com
Postat av: johanna

TJUSSIGT!1



nu är det jag som går och klipper av mig håre. otäckt!

2009-01-15 @ 10:35:02
URL: http://blog.underpunches.com
Postat av: fican

mjaow! mållös! helt fantastiskt....vad bra du är och vad FINT det blev :)

2009-01-15 @ 13:59:38
Postat av: Joakim

Jävla fint asså!

2009-01-16 @ 11:46:29
Postat av: jonas

sötnosar! :D

2009-01-16 @ 18:07:50
Postat av: joana

Klart din lagenhet ar fantastsisk!!

saknar dig!hoppas du mar bra!!

rosa,blott,allt ar ok for mig,

kram,syrran,joana

2009-11-13 @ 03:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback