Jag är kines.


Igår kom Tony, Moa och Lionel förbi. Vi lagade middag som skulle passa till vinet vi hade. Lite bakvänt, men fint.


Efter middagen var planen att lägga pärlplattor. Lionel känner sig för och Moa letar lämpligt motiv.


Tony ville hellre måla och plockade fram sina fäger.


Efter ett tag kom Alvar också förbi, fick en bit mat och, tjofaderittan, vin i ett fulglas.


Pärlande och målande i full gång.


Alvar ritar linjer.


Moa och Lionel slåss om pärlor. Tony funderar.


När maten och vinet var slut var det dags för te och kakor. Det syns inte här, men så var det iaf. Här har Tonys målning börjat växa till sig. Jag fick den när den var färdig. Tack kompis.


Samus halvfärdig, och Mario nästan klar.


Moa funderar på lämplig bakgrundsfärg.


Dags för strykning.


"Nej, jag trodde ingen skulle se det."


Spännande kuriosa: Tillverkaren HAMA har 22 standardnyanser i sitt sortiment, och några till i specialfärger typ guld och så. Är man riktigt elit har man pärlor även från Perler, som har en egen palett, för att på så sätt få ännu flera färger. Tjohoo.


Färdiga Samus.


Lionel vinkar hejdå.


Jag är nöjd efter en lyckad kväll. Men lite ledsen för att alla har gått. Kom tillbaka snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback