It is not the thief who is hanged, but one who was caught stealing.


Gick igenom mammas lägenhet idag, på jakt efter fina saker att låna (läs; stjäla) till mitt eget hem. Hittade bl.a. denna fantastiska kakaoburk, och de två snygga plåtburkarna att ha typ te eller liknande i.


Två andra fynd var kaffekannan och fruktfatet. Mammor är bra att ha ibland ändå.


Plockade även på mig ett gäng galgar. Fem bruna i teak, och fem som mormor gjort, inklädda i rött band.


Och det fantastiska röda paraplyet kändes nästan elakt att ta, men så kan det gå.


Dom här tyckte jag också var roliga. Det är försättsark/manual till en ask jättegamla gnuggbokstäver, som jag brutalt tänkte rama in och göra en tavla av.


Dagens sista fynd var Zebra- och Adamkopparna. Att gratisfynda hos familjemedlemmar är jätteroligt. Jag tar nog en runda hos mormor nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback